Pilsweizer wypuszcza na rynek pseudolokalną markę

3
347

Nadmorskie marki Łebskiego Browaru, sprzedającego piwa z Browaru Witnica, koszaliński browar Kowal warzący m.in. Szczecińskie, Kołobrzeskie, czy też Swinemünder to przykłady żerowania na poszukiwaniu przez turystów produktów lokalnych, pochodzących z miejsc przez nich odwiedzanych. Jak donosi Portal Spożywczy, do tego niechlubnego grona dołącza Pilsweizer z Grybowa, który do swojej oferty wprowadza piwo Legnickie.

Ruch ten jest związany z uruchomieniem w Legnicy hurtowni, która rozprowadzać będzie wyłącznie piwa warzone w małopolskim Grybowie. Co ciekawe, zarówno browar jak i firma, która będzie odpowiadała za sprzedaż nowego piwa, otwarcie przyznają, że produkt ten będzie skierowany przede wszystkim do turystów. Ma on być także odwołaniem do wielowiekowych tradycji browarniczych Legnicy (sic!).

A Wy co sądzicie o tego typu działaniach marketingowych? Nie macie do nich zastrzeżeń, czy też – podobnie jak ja – uważacie je za nie do końca uczciwe zagrywki? Dajcie znać w komentarzach!