Reagując na szereg doniesień medialnych Browar Brokreacja postanowił odnieść się do sprawy zaskarżenia przez Naczelną Izbę Pielęgniarek i Położnych etykiety piwa The Nurse do Komisji Etyki Reklamy. W opublikowanym na Facebooku oświadczeniu czytamy m.in., że opinia komisji nie ma żadnego znaczenia i żadnej mocy prawnej, jest jedynie medialną wydmuszką, a sama procedura rozpatrywania skargi jest niepoważna.

– Nie ukrywamy, że zaskoczyła nas skala darmowej promocji, jaką wyświadczyła nam Naczelna Izba Pielęgniarek i Położnych, jak i Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy – pisze Brokreacja.

Reklama

Browar zauważa, że cała sprawa spotkała się mnóstwem reakcji ze strony pielęgniarek, którym zarówno etykieta, jak i piwo kryjące się w butelce, podobają się i smakują.

– Zacznijmy od tego, że NIPiP niczego nie wygrał. Izba złożyła skargę do Stowarzyszenia, które równie dobrze jutro my, jak i Państwo mogą założyć, ustanowić jego regulamin i ogłosić, że będą Państwo opiniować na podstawie tegoż regulaminu – kontynuuje Brokreacja. – Stowarzyszenie zaopiniowało więc, wysyłając do nas dokument przygotowany wręcz komicznie, w trybie zmian, z naniesionymi komentarzami, który urąga jakiejkolwiek powadze. Nawet Stowarzyszenia, które zajmuje się opiniowaniem na podstawie swojego wewnętrznego regulaminu – dodaje.

Stowarzyszenie poinformowało, że od opinii komisji można odwołać się w ciągu dwóch tygodni. Jednocześnie treść jego opinii trafiła od razu do mediów, co – jak podkreśla Brokreacja – przeczy jakimkolwiek procedurom związanym z odwoływaniem się.

– Od czego mamy się tu odwoływać, skoro szum medialny i negatywny przekaz względem naszej marki już został rozsiany w sieci? Fakt, że treści te zostały wyśmiane przez Czytelników, a także Pielęgniarki i Położne niczego tu nie zmienia. Taka procedura pokazuje, że działania Stowarzyszenia są niepoważne – zaznaczają przedstawiciele spółki.

Brokreacja podkreśla, że pielęgniarki i położne nie skarżą się na utratę dobrego imienia poprzez etykietę piwa The Nurse, a wręcz przeciwnie: stają po stronie browaru, co można przeczytać w linkowanych postach i komentarzach.

– Opinia Stowarzyszenia nie dość więc, że jest prawnie nieistotna, to jeszcze kompromituje samo Stowarzyszenie i NIPiP – stwierdza ekipa Brokreacji.

Browar serdecznie dziękuje za gigantyczne wsparcie okazane przez pielęgniarki i położne w tym niedorzecznym sporze. Zaznacza, że bardzo szanuje ich pracę, szczególnie mając przedstawicielki tych zawodów w rodzinach, wśród przyjaciół i znajomych.

Warto również przypomnieć, że w odpowiedzi na absurdalność zarzutów Brokreacja postanowiła przekazać 50 groszy od każdej sprzedanej butelki hefeweizena The Nurse na system ochrony zdrowia. Ponadto do akcji włączyła się słodownia Viking Malt, która nieodpłatnie przekazała Brokreacji słód pszeniczny.

Więcej o sprawie:
https://www.chmielnik-jakubowy.pl/naczelna-izba-pielegniarek-i-poloznych-zaskarzyla-etykiete-piwa-brokreacji/

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś/aś – zachęcam do polubienia naszego profilu na Facebooku:

  Polub Chmielnik Jakubowy na Facebooku

Reklama