W miniony weekend poznaliśmy wyniki kolejnej edycji konkursu „Niech Świat Pozna Twoje Piwo” organizowanego wspólnie przez Browar PINTA oraz sieć sklepów Lidl. W ramach tegorocznej serii w browarze w Wieprzu uwarzone zostaną cztery piwa, które powstaną na bazie receptur piwowarów domowych.
W tym roku konkurs obejmował cztery kategorie: dortmunder, cold IPA, gose z polskimi owocami oraz single hop west coast double IPA. W rywalizacji wzięło udziało 141 piwowarów domowych, a najbardziej obleganą kategorią było cold IPA.
Szczegółowe wyniki konkursu:
Dortmunder 12-14°Blg
1. Daniel Bąkowski / Nocturnus / Radomia /piwo: Solar_Orbiter
2. Kacper Myśliński/ Klejnot Niklu – Browar Domowy / Kraków / piwo: Call it lager
3. Rafał Stróżyna / Wolności / Kołobrzeg / piwo: Portowe
Cold IPA 15-16°Blg
1. Dariusz Grabowski / Twins Brewery / Henryków / piwo: Cold Call
2. Tomasz Korczak / Browar domowy Tłusty Riff / Żywiec / piwo: Zimny Drań
3. Daniel Nowicki / Browar Domowy Sunny Hops / Poznań / piwo: Bora Bora IPA
Gose with Polish fruits 8-14°Blg
1. Daniel Bąkowski / Nocturnus / Radomia /piwo: Quince / owoc: Pigwowiec
2. Piotr i Tomasz Osińscy / Kilsztok / Olsztyn /piwo: Warmiński Szampan / owoc: Poziomki
3. Dawid Pietkiewicz / MadMalts / Siechnice /piwo: Truskawkowe / owoc: Truskawka 😉
Single Hop West Coast Double IPA 18-20°Blg
1. Marcin Jochimczyk / Domowy Browar Rudobrody / Warszawa / piwo: Rudobrody Single Hop West Coast Double IPA
2. Grzegorz Czesnakowicz / Bottlefly / Poznań / piwo: Nelson WCDIPA
3. Fabian Wojciech / Fabby’s / Dębiniec / piwo: Sypnij no tu trochę tego Idaho7!
Organizatorzy przewidzieli następujące nagrody:
- I miejsce: dyplom, uwarzenie piwa wg zwycięskiej receptury przez Browar PINTA i dystrybucja piwa w sklepach Lidl Polska, nagroda pieniężną w wysokości 2000 PLN netto oraz zestaw gadżetów z Browaru PINTA.
- II miejsce: dyplom, bon o wartości 500 PLN na zakupy piwowarskie w sklepie Browamator.pl oraz zestaw gadżetów z Browaru PINTA.
- III miejsce: dyplom, bon o wartości 250 PLN na zakupy piwowarskie w sklepie Browamator.pl oraz zestaw gadżetów z Browaru PINTA.
Piwa uwarzone w ramach konkursu będą dostępne wyłącznie w sklepach sieci Lidl.