Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego zamierza wprowadzić trzy ostrzegające przed szkodliwym wpływem alkoholu piktogramy na każdą butelkę piwa, które jest produkowane przez zrzeszone w związku browary. Co ciekawe, dotyczy to również… piw bezalkoholowych.

Wspomniane piktogramy to: +18, „Nie piję alkoholu w ciąży” oraz „Nie jeżdżę po alkoholu”. Ten pierwszy ma też trafić na wspomniane wyżej piwa bezalkoholowe.

Reklama

Z prawnego punktu widzenia sprzedaż piw pozbawionych alkoholu nieletnim nie jest zabroniona (ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi dotyczy wyłącznie produktów alkoholowych). Niektóre sieci handlowe już jakiś czas wprowadziły wewnętrzne regulacje zabraniające sprzedaży tego rodzaju produktów osobom poniżej 18. roku życia.

Zdaniem Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego każde piwo – nawet bezalkoholowe – jest produktem skierowanym do osób dorosłych i należy ograniczać do nich dostęp nieletnim.

Nowe zasady oznaczania butelek dotyczą trzech koncernów – Kompanii Piwowarskiej, Grupy Żywiec oraz Carlsberg Polska. Mają one zostać wprowadzone do końca 2023 r.

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś/aś – zachęcam do polubienia naszego profilu na Facebooku:

  Polub Chmielnik Jakubowy na Facebooku

Reklama