Lubelski Chmiel Investment, spółka należąca do Perły Browarów Lubelskich, dostała blisko 8 milionów złotych kary od Komisji Nadzoru Finansowego. Chodzi o nieogłoszenie w terminie zmian w stanie posiadania znacznych pakietów akcji Skarbiec Holding SA.

Na trop nieprawidłowości trafili dziennikarze Pulsu Biznesu.

Reklama

– 22 grudnia 2021 r. Komisja Nadzoru Finansowego nałożyła na Lubelski Chmiel Investment 900 tys. zł kary za pięciokrotny brak zawiadomienia Skarbiec Holding i Komisji o zmianach w stanie posiadania znacznych pakietów akcji Skarbiec Holding SA. Ale to dopiero początek złych wiadomości dla lubelskiej spółki. Nałożyła na nią także 7 mln zł kary za “za nieogłoszenie w terminie 3 miesięcy od przekroczenia przez nią 33 proc. ogólnej liczby głosów w Skarbiec Holding poprzez podmioty trzecie wezwania do zapisywania się na sprzedaż lub zamianę akcji w liczbie powodującej osiągnięcie 66 proc. ogólnej liczby głosów w Skarbiec Holding SA albo niedokonanie zbycia w tym terminie akcji Skarbiec Holding SA w liczbie powodującej osiągnięcie nie więcej niż 33 proc. ogólnej liczby głosów w tej spółce” – czytamy w internetowym wydaniu Pulsu Biznesu.

KNF stwierdziła, że doszło do naruszenia przepisów oraz nałożyła na Lubelski Chmiel Investment obowiązek wykonania w terminie 3 miesięcy od dnia, w którym decyzja stanie się ostateczna, obowiązku ogłoszenia wezwania do zapisywania się na sprzedaż lub zamianę akcji w liczbie powodującej osiągnięcie 66% ogólnej liczby głosów w Skarbiec Holding SA albo zbycia, w tym terminie, akcji Skarbiec Holding SA w liczbie powodującej osiągnięcie nie więcej niż 33% ogólnej liczby głosów w tej spółce.

Maksymalny wymiar kary, który mogła nałożyć Komisja Nadzoru Finansowego za oba przewinienia, wynosi łącznie 15 milionów złotych.

Więcej informacji:
https://www.knf.gov.pl/knf/pl/komponenty/img/Komunikat_ws_nalozenia_kar_pienieznych_na_Lubelski_Chmiel_Investment_76430.pdf

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś/aś – zachęcam do polubienia naszego profilu na Facebooku:

  Polub Chmielnik Jakubowy na Facebooku

Reklama