14889977_566134960260409_3865373432946403089_o
fot. Facebook

Rozpoczynające się dziś Poznańskie Targi Piwne będą obfitowały w całą masę atrakcji – oprócz Konkursu Piw Rzemieślniczych oraz wielu piwnych premier chciałbym wyróżnić wydarzenie, którego póki co w Polsce nie było. Mam tu na myśli oczywiście premierę piwa The Blogger, którego pomysłodawcą jest Jurek Gibadło z blogu jerrybrewery.pl. Sama jego idea jest podobna do piwa #Mashtag ze szkockiego Browaru Brewdog, z tym że u nas wyborem receptury za pomocą ankiet na Facebooku zajęli się polscy piwni blogerzy. Za pomocą głosowania zdecydowano, że będzie to Cherry Smoked Pepper Rye Wood Aged Strong Ale (uff, ładny tasiemiec z nazwy tego stylu :P).

Być może pamiętacie, że pisałem już o tym projekcie, przypomnę jednak trochę szczegółowych informacji. Parametry tego piwa, które również zostały wyłonione w głosowaniu, prezentują się całkiem ciekawie – 8,1% alko, 18,5° Plato, 45 IBU. Uwarzenia tego piwa podjął się Browar Brokreacja. Szkoda, że z przyczyn ode mnie niezależnych nie mogłem czynnie uczestniczyć w projekcie – nie było mnie zarówno na warzeniu w Szczyrzyckim Browarze Cystersów „Gryf”, nie będzie mnie także na premierze, nad czym mocno ubolewam.

Reklama

Wydarzenie na Facebooku:
https://www.facebook.com/events/1709259659391018/

Dajcie znać, jeśli będziecie mieli okazję spróbować The Bloggera – jestem bardzo ciekaw, co z tego wyszło :). 

Reklama