13559191_1758195947726298_2295362988744178177_o
fot. BroKreacja/Facebook

Z inicjatywy Jerzego Gibadły z blogu Jerry Brewery powstał projekt o nazwie The Blogger. Polegał on na ustaleniu na Facebooku w drodze ankiety składu surowcowego piwa The Blogger, które ma zostać uwarzone na Piwny Blog Day 2016 przez krakowski browar kontraktowy Brokreacja w Szczyrzyckim Browarze Cystersów „Gryf”. 

Wg demokratycznych głosowań na Facebooku, w których mogli uczestniczyć zarówno piwni blogerzy, jak i pozostali internauci, piwo docelowo będzie miało 18° Plato oraz 45 IBU. Słodem podstawowym będzie pale ale Maris Otter, dodatkowo do zasypu trafi słód wędzony drewnem wiśni, słód żytni oraz płatki owsiane. Do nachmielenia zostaną użyte niesprecyzowane jeszcze odmiany polskie i nowozelandzkie. Dodatkiem specjalnym będzie „delikatna nuta zajebistości”, cokolwiek to znaczy ;)”. Całość ma zostać przefermentowana drożdżami Mangrove Jack’s New World Strong Ale.

Reklama

Póki co konkretna data Piwnego Blog Day nie jest znana, choć zjazd piwnych blogerów wstępnie planowany na jesień tego roku.

Reklama