Blisko o 7 procent spadła sprzedaż piwa w Polsce w ubiegłym roku – informuje Portal Spożywczy, powołując się na raport firmy NielsenIQ. Co ciekawe, wzrost sprzedaży zanotowano w segmencie piw bezalkoholowych.

W porównaniu do 2022 r. sprzedaż piwa w Polsce w ubiegłym roku spadła o 6,9 procent. Najbardziej ucierpiały segment najdroższych produktów premium, ale również segment najtańszych piw. Jak mówi Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polski, rynek skurczył się o 2 miliony hektolitrów.

Reklama

Wśród przyczyn takiej sytuacji upatruje się wysoką inflację, wzrost kosztów życia, a także spowodowany rosnącymi kosztami produkcji oraz akcyzą wzrost cen piw, który średnio wyniósł 15 procent.

Dla porównania sprzedaż piw bezalkoholowych wzrosła z 6,3 do 6,5 procent.

Więcej informacji:
https://www.portalspozywczy.pl/alkohole-uzywki/wiadomosci/najgorszy-rok-dla-producentow-piwa-jeden-segment-oparl-sie-wyraznym-spadkom,247178.html

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś/aś – zachęcam do polubienia naszego profilu na Facebooku:

  Polub Chmielnik Jakubowy na Facebooku

Reklama