Niemieckie Stowarzyszenie Browarników (DBB) uważa, że spożywcze sieci handlowe w Niemczech sprzedają piwo zbyt tanio, czym psują rynek – informuje Portal Spożywczy. Stowarzyszenie zaapelowało do rządu federalnego o pomoc w tej sprawie.

Niemieckie Stowarzyszenie Browarników zauważył, że znaczące promocje na piwo przedstawiane są z reguły na pierwszych stronach gazetek reklamowych, czym chcą przyciągnąć klientów do swoich sklepów. To z kolei spowodowało – jak cytuje portal FORSAL – „niepokojącą, rujnującą branżę wojnę cenową”.

Reklama

DBB chce, aby państwo wprowadziło kontrolę. Część browarów już zapowiedziała, że w obliczu galopujących cen energii, surowców i opakowań, są zmuszone podnieść ceny. Z kolei jedna z większych niemieckich sieci handlowych utrzymuje, że działa w interesie konsumentów, którzy cierpią obecnie z powodu wysokiej inflacji i wzrastających cen żywności. Zapowiada, że każda podwyżka będzie badana, czy faktycznie jest uzasadniona zwiększonymi kosztami.

W 2021 r. niemiecka branża piwowarska odnotowała sprzedaż o 3-4 procent mniejszą niż w roku poprzednim.

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś/aś – zachęcam do polubienia naszego profilu na Facebooku:

  Polub Chmielnik Jakubowy na Facebooku

Reklama