zakaz

Poseł Kukiz ’15 Jarosław Sachajko wystosował interpelację do dwóch ministerstw z pytaniem, czy rozważane są zmiany przepisów, które skutkowałyby całkowitym zakazem reklamy piwa, w tym bezalkoholowego.

Interpelacja została skierowana do ministerstwa zdrowia oraz do ministerstwa finansów.

Reklama

– W mojej opinii szczególnie szkodliwe jest: dopuszczenie reklamy piwa, jak również dopuszczenie reklamy piwa bezalkoholowego pod tą samą marką, co piwa zawierające etanol. Niewątpliwie zasadniczą rolę w promocji piwa odgrywa reklama – czy to telewizyjna, czy radiowa, czy w prasie, czy w przestrzeni publicznej – niesie to ze sobą negatywny skutek – pisze Sachajko. – Już bowiem obserwujemy wypromowany wzór męskości z puszką piwa, zaś kobiecość łączy się z wysublimowanymi smakami poprzez reklamę smakowych piw dla kobiet. Z kolei młodych ludzi przekonuje się, iż modne jest picie piwa, na początek bezalkoholowego, bo wspólną konsumpcją zdobędą przyjaciół, szybciej wejdą w grupę rówieśników z puszką czy butelką w ręku – dodaje poseł.

Polityk zauważa również, że w ubiegłym roku producenci piwa zwiększyli wydatki na reklamę o blisko 3 procent.

W odpowiedzi ministerstwo zdrowia poinformowało, że obecnie nie są prowadzone prace legislacyjne mające na celu wprowadzenie całkowitego zakazu reklamowania piwa. Zauważono, że takie zmiany wymagałyby systemowej analizy, ponieważ dotyczyłyby sfery funkcjonowania kilku resortów. Zauważono również, że zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi zabrania się reklamy, promocji produktów i usług, których nazwa, znak towarowy, kształt graficzny lub opakowanie
wykorzystuje podobieństwo lub jest tożsame z oznaczeniem napoju alkoholowego lub innym symbolem obiektywnie odnoszącym się do napoju alkoholowego.

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś/aś – zachęcam do polubienia naszego profilu na Facebooku:

  Polub Chmielnik Jakubowy na Facebooku

Reklama