Mazurska Manufaktura S.A. przejęła część udziałów AleBrowaru. Współpraca obu podmiotów to kolejny etap rynkowej konsolidacji, która jest odpowiedzią segmentów małych i średnich browarów na trudną sytuację na rynku piwa.

– Mimo jednego z najgorszych sezonów dla branży piwnej rok 2022 zamknęliśmy w AleBrowarze z rekordowym poziomem produkcji w całej naszej historii, osiągając pułap 8400 hektolitrów. Mimo to, jesteśmy świadomi spiętrzających się wyzwań, zwłaszcza dla małych, rzemieślniczych producentów piwa. Produkcja i praca nad ciekawymi propozycjami piwnymi to jedno. Receptą na przetrwanie i rozwój w niepewnych czasach jest stabilna sprzedaż i rozbudowa dystrybucji. Stąd też podjęliśmy decyzję o tym, by z wielu zainteresowanych nami inwestorów, postawić właśnie na Mazurską Manufakturę. Spółka ta może podzielić się z nami swoim doświadczeniem w dystrybucji i ma jasny, przemyślany koncept rozwoju oparty na rynkowej konsolidacji. Odpowiada to więc idealnie na nasze aktualne potrzeby – mówi Arkadiusz Wenta współzałożyciel AleBrowaru.

Reklama

Na ten moment Mazurska Manufaktura ma w swoim portfelu 10 procent udziałów AleBrowaru z opcją wykupu kolejnych 40 procent.

– Dzięki nawiązanej niedawno współpracy z hurtownią Sajon, nasza oferta wzbogaciła się o kultowe czeskie marki. Jeśli chodzi o kategorię kraftów, mamy już u siebie bardzo dobrze odbieraną rynkowo markę Profesja. Cieszę się, że dołączają do niej pozycje AleBrowaru, który jest przecież legendą kraftu. Tak wiele atrakcyjnych, urozmaiconych pozycji to na pewno lepsza karta przetargowa w rozmowach z przedstawicielami sieci handlowych czy specjalistycznych – mówi Jakub Gromek, dyrektor generalny Mazurskiej Manufaktury S.A.

Gromek deklaruje, że Mazurska Manufaktura ufa załodze AleBrowaru i nie będzie angażować się w proces produkcji piw w Lęborku. Zadaniem nowego udziałowca będzie usprawnienie procesu sprzedaży i dystrybucji alebrowarowych piw.

– Dzięki inwestycji ze strony Mazurskiej Manufaktury i przejęciu przez nią takich tematów, jak dystrybucja, możemy skupić się na tym, na czym znamy się najlepiej. Chcemy tworzyć kolejne, unikalne marki piwa, które odpowiadają najbardziej wymagającym piwnym „geekom”. To duże odciążenie i komfort dla kreatywnego działania nad rozwojem portfolio – mówi Michał Saks, współzałożyciel AleBrowaru.

AleBrowar działa na rynku od 2012 roku. Początkowo warzył piwa na zasadach kontraktowych, by następnie, w 2017 roku otworzyć swój stacjonarny browar w Lęborku. AleBrowar prowadzi też swoje firmowe lokale we Wrocławiu, w Gdyni oraz w Sopocie. Firma specjalizuje się w produkcji piw górnej fermentacji. Ma na koncie około 200 piw uwarzonych w różnorodnych stylach, a właściciele AleBrowaru określają często samych siebie jako HopHeadów, stawiając w swoich piwach na dużą ilość chmielu.

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś/aś – zachęcam do polubienia naszego profilu na Facebooku:

  Polub Chmielnik Jakubowy na Facebooku

Reklama